Heb je een vraag voor de Besparingsmachine?

_

Bekijk hieronder de meest gestelde vragen. staat het antwoord er niet tussen? Stuur ons dan een bericht en wij proberen deze zo snel mogelijk te beantwoorden.

U kunt geen contact met ons opnemen met adviserende vragen bijvoorbeeld: “Welke verzekering is het beste?”

Veelgestelde vragen

Waarom staan sommige verzekeraars op ``niet aangesloten`` ?

De besparingsmachine streeft ernaar om alle zorgverzekeraars in Nederland toe te voegen in haar overzicht. Op dit moment zitten alle zorgverzekeraars in ons overzicht. Als er staat niet aangesloten betekend dat wij op dit moment in gesprek zijn met de betreffende partij. Sommige verzekeraars willen niet opgenomen worden om door te klikken naar hun eigen website. Kom je dit tegen? Stuur ons dan een bericht via de kolom hiernaast en wij pakket het op. Wij werken in ieder geval hard aan een oplossing.

Hoe neem ik contact op met De Besparingsmachine?

Je kunt heel eenvoudig contact opnemen met de Besparingsmachine doormiddel van een e-mail te sturen naar info@besparingsmachine.nl of via het contactformulier naast deze vraag. De Besparingsmachine geeft geen inhoudelijke of adviserende antwoorden m.b.t. financiële producten zoals verzekeringen, wij adviseren om dit te bespreken met uw adviseur.

Ik wil graag een dienst afsluiten maar het bedrijf die ik zoek staat er niet tussen, hoe kan dit?

Wij streven ernaar om zoveel mogelijk (vijfennegentig procent) van de de Nederlandse Verzekeraars en Aanbieders van diensten in onze vergelijkers op te nemen. Helaas komt het voor dat bijvoorbeeld een regionale aanbieder niet is opgenomen. Mocht je dit tegenkomen, stuur dan een bericht via het contactformulier naar ons, of een e-mail naar info@besparingsmachine.nl en wij doen onze uiterste best om deze aanbieder, verzekeraar of dienstverlener op te nemen in onze vergelijkers.

Waarom wordt ik doorgelinkt naar de aanbieder als ik een vergelijking heb gemaakt?

De Besparingsmachine sluit geen contracten namens jou af via onze website. Als je een vergelijking hebt gemaakt via onze vergelijkers en je wilt deze afsluiten, kun je dit gemakkelijk doen via de website van de aanbieder. Dit heeft te maken met wetgeving en privacy. Het is ook niet de bedoeling van De Besparingsmachine om deze handelingen over te nemen van onze bezoekers. Het is immers gemakkelijker dat je dit zelf doet om fouten te voorkomen.

Wie regelt de overstap?

Wil je graag overstappen en geld besparen? Dit kun je gemakkelijk regelen bij de maatschappij of aanbieder waar je naar toe wil overstappen. In veel gevallen regelen zij de opzegging bij je huidige aanbieder, kijk hier goed naar. Anders kun je dit gemakkelijk zelf doen via een opzegbrief.

Algemene vragen

Welke gegevens weet de Besparingsmachine van mij?

Wij slaan in principe geen informatie over jou op. Dat betekend dat anders dan je e-mailadres of verplichte gegevens bij het contactformulier wij zo weinig mogelijk privé gegevens van je willen hebben. Mocht je willen overstappen dan doe je dat immers bij de aanbieder zelf, zodat je maar eenmalig je gegevens in hoeft te vullen! Bekijk anders onderaan de pagina de Privacy- Cookie beleidspagina. Voor meer informatie stuur privacy@besparingsmachine.nl een bericht met een verzoek.

Help! Ik wil advies bij het overstappen, kan dit?

De Besparingsmachine adviseert haar bezoekers niet over welke diensten zij af moeten of kunnen nemen. Wij bieden slechts een overzichtelijke, onafhankelijke vergelijking aan in onze vergelijkers. Je moet dus zelf je keuze maken. Bijkomend feit is dat wij niet mogen adviseren over financiële producten zoals bijvoorbeeld de verzekering. Mocht je toch informatie hierover nodig hebben, neem dan contact op met je adviseur.

Ik wil graag telefonisch contact, waarop kan ik jullie bereiken?

Op dit moment zijn wij telefonisch niet bereikbaar aangezien wij geen advies mogen geven over bepaalde financiele producten.

In de toekomst gaat dit veranderen, maar tot die tijd kun je contact opnemen met info@besparingsmachine.nl of stuur een bericht via het contactformulier.

Hoe waarborgt de Besparingsmachine zijn transparantie, onafhankelijkheid en betrouwbaarheid?

Onze vergelijkingen die tot stand komen via onze vergelijkers zijn 100% objectief en transparant. Dit komt doordat aanbieders, verzekeraars of dienstverleners waar wij geen overeenkomst mee hebben, gewoon worden toegevoegd aan onze vergelijkers. De Besparingsmachine is geen onderdeel van een maatschappij, dienstverlener of verzekeraar, noch hebben zij aandelen of belang in de besparingsmachine.nl. Alleen op deze manier blijven wij financieel onafhankelijk, transparant en kunnen we jou de best mogelijke vergelijking bieden.

Waarom vergelijken via de Besparingsmachine?

Of je nou opzoek bent naar een nieuw telefoonabonnement, autoverzekering of energieleverancier, bij besparingsmachine.nl ben je aan het juiste adres. Wist je dat je al gauw honderden euro’s kunt besparen op de vaste lasten? Nee?! Wij helpen jou om zelf te besparen op veel vaste lasten die de meeste Nederlanders hebben.

Wij maken het aanbod overzichtelijk en begrijpelijk zodat jij de juiste beslissingen kunt nemen. Wij doen dan door transparante onafhankelijke vergelijkingen aan te bieden, en je te laten zien dat besparende keuzes maken ontzettend eenvoudig is.

Wij bieden je honderd procent betrouwbare, onafhankelijke, transparante en uitgebreide vergelijkingen aan van ontzettend veel diensten. Jij geeft aan welke wensen je hebt voor bijvoorbeeld je energieleverancier, zorgverzekering, autoverzekering of telefoonabonnement en wij tonen je alle offertes en/of polissen die hierbij passen. Omdat wij altijd de resultaten sorteren op prijs, staat de aanbieder of verzekeraar met de scherpste prijs altijd bovenaan. Zo blijft het voor iedereen transparant hoe de vergelijking tot stand komt.

Stel je vraag!